Wednesday 20 February 2013

"HERE AND NOW"


hai hai hai...hari ni dah dua kali aku post new entry kan...bosan kali duduk sorang-sorang kat rumah dan hanya bertemankan kan MANIS KEMBANG OREN KUNING...siapakah gerangan nama itu...heee si kucing kesayangan suami saya la...huhu...kucing je teman aku harini...hai alangkah bagus kalau aku boleh berkeje hari ini...tapi keadaan tidak mengizinkan...keadaan persekitaran kem yang berbukit bukau dengan loading keje yang sangat banyak...hoho tidaaaakkkk baik saya cuti dan berehat saja dirumahkan...ermm
ok...sebenarnya aku sedang bersedih aku tak tahu kenapa aku sedih sangat...and aku sangat sensitif harini...entah...orang cakap tak baik sedih and stress lagi-lagi bila hari dah dekat...tapi tak tau airmata aku ni tetibe terkeluar...hahaha....
back to topic entry ni la ek..."HERE AND NOW" adalah salah satu teknik yang ditekankan dalam teori GESTALT...hehe aku nak motivasikan diri dengan menggunakan teknik ni sekarang...
setiap manusia ada masa silam betul tak...kalo menurut teori ini...memandang sesuatu masalah secara holistik (menyeluruh)...masa lampau sememangnya akan menganggu proses hidup kita sebagai manusia...melalui teknik HERE AND NOW... masa lalu tidak patut kita fikirkan sangat kerna ia telah berlalu...dan telah berlaku...kalo kita keep blaming ourself about the past...memang akan memberi kesan   pada diri kita...walaubagaimana pun, masa silap ini boleh kita gunakan sebagai platform untuk menjadikan kita lebih baik dari sebelumnya...
masa hadapan pula ada sesuatu yang kita tidak tau...jadi kita tidak boleh membuat andaian tentang apa yang akan berlaku masa hadapan...
jadi sebagai manusia kita harus teruskan hidup masa sekarang...fokus on apa yang belaku sekarang bukan meratapi masa yang lepas and meragui masa akan datang...
JADI WAN NUR'AIN BINTI ALEE
anda perlu berada dalam keadaan HERE AND NOW
setiap manusia ada kesilapan yang dilakukan...
ada kelemahan...tapi tidak bermaksud dia tiada peluang untuk memperbaiki diri sendiri...
JUST TERIMA SEMUA KEUNIKAN YANG ADA
Diam tidak bererti kita tewas atau ape2 segala macam kata cacian...
tapi diam atau mengabaikan semua adalah teknik PENGHAPUSAN yang bagus...hohoho....

sekian pelajaran kita untuk hari ini

No comments:

Post a Comment