Thursday 6 June 2013

EPISOD 8 - hello welcome to world....


ops lame tak belik my blog...ermm today rehat jumaat panjang sikit aku bik peluang tok sambung cerita aku...aku dah masuk dalam LAB ROOM...aku mmg dah tak tahan sakit sangat...aku panggil sorang doktor ke nurse ke waktu aku pun tak pasti...yang aku tau semua orang yang lalu kat situ doktor...
aku nampak orang lalu depan aku...kebetulan aku nye katil mmg dekat dengan orang yang lalu lalang...
"doktor lame lagi ke...and mmg sakit macam ni ke nak bersalin"
"dik sabar ek...tuh la lain kali sebelum nak bersalin buat research lu...kena tau macam ne orang nak bersalin...baru boleh prepare..."
adoi leh dia lecture aku kat sini gak...kalo dah research pun tak sama keadaan membaca dengan sekarang ni huhu
"saya dah tak tahan nak bersalin dah ni...saya dah rase nak teran"
"tapi bukaan baru bukak 5 cm..."
"tapi saya dah tak tahan..."
"kalo tak tahan teranlah"
aku tak ingat mcm ne.semua belaku dengan pantas
..adakah orang tersebut memberi arahan pada aku untuk rapatkan kaki aku dalam kedudukan yang betul...
sebab aku tau tau ramai orang kat aku...and aku dalam keadaan posture org nak bersalin
pastu baru aku dengar suara orang cakap ngan aku
"puan rapatkan kaki...pegang kaki rapat ke peha...angkat badan dan teran"
"macam orang kene sembelit..."
mungkin sebab sebelum ni ada member aku bagi tau cara nak bersalin...jadi aku mmg dah duduk dalam posisi yang betol...sekali aku teran...
keluar kepala pai hidung...boleh rase...
dua kali teran bahu dah keluar...
aku tak tau depan aku ada ramai orang yang sambut baby aku...sakit aku kurang sikit...aku rase ada baby tapi tak de suara...
kali ketiga teran
alhamdulillah...bayi aku selamat keluar..tepat 8.24pm .sakit hilang sikit...
dorang kelam kabut depan aku...aku sebenarnya tak nampak dengan jelas apa yang berlaku sebab aku tak pakai spek ...semua samar belaka... diorang potong tali pusat baru aku dengar baby aku nanges
tapi sekejap je...
dia diam balik bila orang letak atas dada aku...
cumel sangat..putih...rambut hitam berkilat...
tak tau nak gambar perassan mcm ne...
sekejap je...nurse dah bik bby aku sebab aku ada GBS carrier...anak aku kene tahan lu kat wad baby....aku pun di pisahkan
kesakitan kurang sikit berbanding tadi  tapi...
aku dengar dorang cakap byk koyak kat FARAJ aku...sebab tak sempat nak gunting bukaan...
aku pun dijahit dalam keadaan sedar ok...sakit ngilu adooiii
tapi kesakitan aku tidak berakhir di situ.............


No comments:

Post a Comment