Monday 29 April 2013

EPISOD 5 -sakit sikit-sikit

yo!!!nah harini aku nak sambung kisah aku dan proses kelahiran bayi sulung aku...ermm lama tak menjengah blog ni...naik bersawang sudah...tak tau la aku kalo ada yang mengikuti kisah aku dan baby arissa...ok la sambung balik story kita ek... CLICK READ MORE
on the way nak ke hospital pas doktor KK bagi aku surat rujuk hospital...suami aku punye la mengelabah hehe tak tentu hala aku tgk dia...cuak aje...aku pulak ngah sakit rase nak ketawa pulak tgk dia...ermm sebelum g HOSPITAL SEREMBAN aku singgah uma lu nak bik kain batik sebab waktu aku pakai seluar...nurse tuh nasihatkan aku pakai kain batik senang.
dalam kete suami aku asik ulang soalan sama...
"SAKIT TAK???"
mule2 layan aje..tapi pastu rase kelakar...sebab macam selang 5minit dia tanye soalan sama...
bygkan ek perjalanan nak ke seremban dari tampin bape banyak soalan itu diutarakan
suami aku cakap aku relax aje dia yg mengelabah...
aduh kalo dua2 mengelabah abis ler...aku mmg rasa sakit tapi boleh tahan...nak keluar air mata tapi tak boleh..
sampai hospital...suami aku drop depan UNIT KECEMASAN...dia nak kene cari parking lu...aku sendiri la menahan sakit ke kaunter nak tanye mane hala tuju aku...
biasalah ni pengalaman pertama melahirkan baby aku pun tak tau nak buat apa...
MA bagi tau suh aku pergi kat bangunan lagi sebelah...owh bukan kat kecemasan ke kalo nak bersalin huhu...sakit ni aku gagahkan jua kaki berjalan..
tanya pulak orang kat depan pintu bangunan sebelah...dia suh aku naik tingkat satu pergi mendaftar dulu...adoi sakit ni...kene jalan lagi kah...huhu...jalan ajak..sakit perut ALLAH je yg tahu macam ne...
orang tuh tanya nak wheel chair tak...
ermm kelakar lak pakai wheel chair macam sakit teruk sangat lak...takpe saya boleh jalan...duk depan lift hoho mnyesal xnak wheel chair coz aku tunggu lift lame giler...
and bila dah masuk dalam lift ada pulak makhluk ALLAH langgar kaki aku...aduh nak nanges...sakit perut plus sakit kaki..
yg geram bukan nak minta maaf...haiiishh
ok hala tuju seterusnya screening room lak....
encik suami cepat la cari parking...

No comments:

Post a Comment