Wednesday 1 May 2013

EPISOD 6 - masuk wad


ehem ehem..hee...sambung balik cerita...ape dah banyak benor episod...pai suami bace lah bersambung lagi...dia pulak excited nak baca kisah isteri dia dan anak dia...sabar ye en.suami...hari ni aku ada broadband jadi aku boleh sambung cerita aku lagi... CLICK READ MORE
aku punye perut sakit TUHAN aja yang tahu...aku terus masuk screening room...aik ramai wupenye ibu-ibu yang bakal melahirkan...aku duk tunggu turn...haish muka attendan yang kat kaunter ni garang tol...ah tak peduli...aku dok dengarlah doktor praktikal menemuduga ibu2 mengandung...adoi nak bersalin pun macam2 soalan yang ditanya...aku sebenarnya cuak..cuba menenangkan diri..aku kene tunggu encik suami naik atas dulu coz ada a few dokumen aku tak bawak...banyak lak prosudernya...
aku pikir bersalin terus je masuk wad...tak pikir yang lain2 dah...
nak tau satu rahsia...
jeng jeng jeng
aku ni mmg tak suke badan aku ni sakit...tak tau nape...
tapi yang pasti aku takot makan ubat and jumpe doktor.tapiiiiiiii kalo bab nak bersalin ni aku terpaksa tolak semua ketakotan aku tuh...
ok encik suami dah naik...muke dia cuak tak tau nak buat ape...aku lagi lah...dia asik tanye dah sudah ke belum...belum laaaaa...adeh aku pun tak tau prosuder nak bersalin ni macam2 peringkat tapisan...huhu...sabar ek encik suami...
tiba turn aku...soalan yang sama aku dengar tadi ditanya kat aku...ermm ini penting untuk aku, byk benda yang aku kena bagitau doktor sebab tak nak bik apa risiko
"saya ada GBS carier...pernah masuk wad sebab hameroid..."
ini ada perkara penting yang aku rasa diorang perlu tahu
lepas tuh doktor tu suh aku masuk bilik nak tgk bukaan
sebab dorang tgk surat rujuk aku tuh dah bukak 3 cm
'cek lagi sekali dah bukak 3 cm jugak...
haish takot berdebar aku..dorang dah siap tukarkan akunya kain...
pastu dorang terus bagi aku punya wad...sebab bukaan tak besar lagi belum tiba nak bersalin...tapi sakit masih berdenyut2...huhu...macam ni ek MAMA nak lahirkan aku...aku nak nanges tapi tak tau nape airmata aku tak nak kuar....

No comments:

Post a Comment