Sunday 28 July 2013

EPISOD 10 - adakah kesempatan untuk ku....

assalammualaikum...salam hari isnin...hari ni dah masuk 20 puasa...alhamdulillah....pagi ni sebelum aku nak mulakan kerja aku...aku nak update blog entry lu...ermm hari ni aku akan sambung pengalaman aku melahirkan puteri sulung aku...
click readmore--->
aku digegaskan segera ke bilik bedah...aku dah la rabun kan kan ...aku tak nampak situasi yang sebenar keadaan sekeliling aku...yang nampak semua samar-samar...suami aku suruh aku baca surah qursi suruh aku mengucap...waktu aku blank...kosong aku tak tau and al fatihah pun aku tak ingat...betapa aku takot berhadapan dengan mati...aku tak dengar langsung apa yang cuba disampaikan kepada aku....aku bingung takot....dan tidak bersedia...dugaan ALLAH SWT datang dalam pelbagai bentuk...mungkin ini balasan aku atas semua dosa yang pernah aku lakukan....
ermmm waktu dorang tolak aku masuk wad bedah...dalam lift aku nampak kelibat suami aku...dia diam je tgk aku aku diam je la tgk dia...huhu aku tak tau nak cakap apa dengan dia....sampai kat tingkat berapa tah huhu...aku dipisahkan dengan dia....aku tak tau yang aku tau dia hilang tiba-tiba...sebab aku tutup mata kot....adakah kesempatan aku melihat dunia lagi...
sebelum sampai bilik bedah aku...ada sorang doktor cina bercakap ngan aku...aku tak ingat nama dia...aku macam dah mamai...banyak darah hilang kot ngan penat bersalin....dia cakap aku kene signs surat gune bius...dia bagitau bius yg nak digunekan paling kuat...mungkin aku tak akan sedar untuk beberapa hari .... and ada effect lain contoh macam kena strock...and bla bla bla....aku tak tau apa lagi yang doktor tuh cakap yang aku tahu aku sign je....
aku pun dialihkan kekatil bedah...1st time in my life aku nampak lampu yang bulat2 tuh yang ada dalam bilik bedah tuh....doktor bius cakap ngan aku
"puan buka mulut saya nak masuk kan bius...."
aku buka mulut...
5 4 3 2 1......
operasi pembedahan bermula...
dalam pada itu aku dengar doktor2 ni cakap pasal karipap...
aku mengucap....dua kali masyahadah...
biar mati ku dalam islam...
offff..........
aku tak sedarkan diri...
adakah kesempatan aku melihat puteri kecil ku membesar....

sambung~~~

No comments:

Post a Comment